El Panel Públic Assessor de Repsol a Tarragona celebra el seu desè aniversari

Press Release 28/04/2023

- El panel respon a la voluntat de Repsol d’intensificar les relacions que manté amb la societat de l’entorn en el qual desenvolupa les seves activitats industrials.

- Els seus objectius són acostar el complex industrial a la ciutadania, establir una comunicació oberta i convertir-se en un canal de diàleg permanent entre la societat i Repsol.

Fa deu anys, Repsol va fer un pas més en la seva política de transparència informativa amb la creació del Panel Públic Assessor (PPA), que té l'objectiu d'establir una via de comunicació permanent entre la societat de Tarragona i el complex industrial. Aquest òrgan consultiu està format per representants de diferents sectors socials del territori, als quals s’informa sobre les activitats de Repsol i que, alhora, poden traslladar les seves inquietuds i dubtes sobre la indústria química. Així doncs, el Panel estableix un canal de diàleg obert entre la societat i Repsol i és una eina de comunicació i escolta activa que permet apropar el complex industrial al seu entorn.

El PPA té els seus antecedents en les taules veïnals que Repsol manté regularment amb els veïns de l’entorn i les reunions amb el sector turístic, els pescadors i els grups ecologistes, entre altres. Actualment, el Panel està format per una vintena de persones de l’àrea d’influència del complex industrial de Repsol (Tarragona, la Pobla de Mafumet, el Morell, Vila-seca, Constantí, Perafort i Puigdelfí, la Canonja i Reus). El perfil dels panelistes és divers i l’integren, entre altres, representants dels sectors sanitari, educatiu, turístic, empresarial, ecologista o ambiental, comercial i associacions de veïns.

Pel que fa al seu funcionament, al llarg de l’any, es duen a terme diverses reunions presencials dels membres del PPA amb representants de Repsol. Es tracta de trobades on els membres del Panel poden contrastar amb altres membres i representants de la societat civil les seves inquietuds, així com obtenir resposta als dubtes que s’hagin generat durant el període de temps entre reunions.

Ceres és l’empresa que s’encarrega de la gestió i moderació del Panel des del seu inici. Entre les seves funcions, destaca la de vehicular totes les inquietuds i preocupacions dels membres del panel i dels seus entorns envers l’activitat del complex. A proposta dels membres del PPA es convida a les reunions a persones expertes en un determinat tema o relacionades amb els temes a tractar.

Durant els seus deu anys d’existència, més de 50 persones han format part del Panel i s’ha realitzat 43 sessions i 11 visites (a les parades programades del complex, al Centre tecnològic de Repsol a Móstoles, a les instal·lacions marines de Repsol al Port de Tarragona o a la Plataforma Casablanca).

Durant les sessions s’han abordat temes vinculats a la producció, la sostenibilitat i el medi ambient, la seguretat, els incidents industrials, la transició energètica, les col·laboracions amb l’entorn o l’afectació de la pandèmia al dia a dia del complex.

Ahir dijous 27 d’abril, a Casa Miret, es va celebrar l’acte de commemoració dels 10 anys de Panel, un acte en el qual hi van prendre part els membres i exmembres del PPA, el comitè de direcció del CI, representants d’altres Panels públics com el de l’AEQT, i  representants destacats de la indústria. La trobada es va plantejar com un acte d’agraïment a les persones que des de l’inici, han col·laborat amb aquest panel. L’esdeveniment va comptar amb l’actuació del mentalista Ramon Fauria.

 

| PDF | 93.44 KB